Pages

Jonge vos

Afgelopen maandag ben ik een dagje wezen fotograferen in de Oostvaardersplassen. En niet op de gebruikelijke plekken, maar echt midden in het normaal ontoegankelijke gedeelte. Deze mogelijk was er doordat ik een dagje mee ben geweest met de cursus van Ruben Smit. Hij neemt je mee met een electrische wagen het gebied in en geeft je ruim de gelegenheid om foto's te maken van dit schitterende stuk natuur. Eén van de eerste onderwerpen die we tegenkwamen was deze jonge vos, die van een kadaver zat te eten midden in het veld. Onverstoorbaar at hij door tot hij na enkele minuten besloot om verder te trekken. Dat gaf mij de gelegenheid om wat mooie foto's te maken van dit schitterende dier. Met de 500mm kon ik hem redelijk dichtbij halen en heb dan een aantal verschillende soorten opnames gemaakt. Dier in landschap en aktie zijn de twee motieven. En dat paste precies in de opdracht die Ruben iedereen voor de cursus had gegeven. Maak twee verschillende typen opnames van dieren. We zijn uiteindelijk bijna drie uur wezen fotograferen in het gebied, alvorens de foto's werden nabesproken in het beheersgebouw van staatsbosbeheer. Ook dat levert altijd weer een mooie discussie op, je ziet foto's die gemaakt zijn door andere natuurfotografen en soms totaal verschillend zijn van wat je zelf hebt gemaakt. Heel leerzaam en je doet er altijd wel weer wat nieuwe ideeen op. Ik heb er in ieder geval een mooie serie opnames aan over gehouden, onder andere van deze vos.



Geen opmerkingen: