Pages

Strandpareltjes

Afgelopen weekend ben ik met de familie een aantal uren aan het strand geweest in Egmond. Terwijl de kids heerlijk aan het spelen zijn in het water en op het strand ben ik op stap geweest met de camera op datzelfde strand. Stilliggen is tenslotte niets voor mij, en ik vind het dan heerlijk om het strand af te struinen op zoek naar onderwerpen. Vandaag had ik de macrolens erop gezet, dus op zoek naar het kleine grut liep ik al speurend de vloedlijn af. Dan duurt het nooit lang voor je een mooi onderwerp tegenkomt. Dus plat op de grond in het natte zand en de juiste hoek zoeken om je onderwerp te fotograferen. Rekening houdend met de richting van het licht, de camera instellingen en vooral niet te vergeten met de alsmaar aanrollende golven. Een flinke lading zout water over de camera is funest en einde oefening voor de eos 7d. Zo ben ik een uurtje bezig geweest tussen alle strandgasten door, waarvan een aantal volgens mij vol verbazing en sommige met een meelijwekkende blik moet hebben gedacht wat die vreemde snuiter daar toch aan het doen was. Uiteindelijk is het volgende uit de camera gerold. Schelpen in verschillende hoeken met een wat mysterieus aandoende sfeer eromheen. Dat werd bereikt door iets te overbelichten en een geringe scherptediepte te kiezen. Wat wordt het kleine dan opeens mooi !



Geen opmerkingen: