Pages

Haai !

Vorig weekend moest ik voor mijn werk voor een cursus in Arnhem zijn, en wel in Burgers Bush. Hier zijn enkele congreszalen en daar werd de cursus georganiseerd. Voordeel van deze locatie is dat ik dan in de pauze even de dierentuin in kan gaan en uiteraard was de camera mee op stap. Ik ben naar het oceanium gegaan om daar te proberen de haaien te fotograferen. Burgers heeft daar een enorme glazen wand, waardoor je onder water kijkt. Het lijkt dan net alsof ze in de diepzee zijn gemaakt, tenminste zo stel ik me de diepzee voor. En dat op deze wijze vast te leggen valt nog niet mee. Of er zitten spiegelingen van de ruit in het beeld, of de foto is onscherp, of de compositie is niet mooi. En op sommige foto's is te duidelijk te zien dat ze in gevangenschap zijn gemaakt doordat er wat van de omgeving mee in beeld stond en dat was nou net niet de bedoeling. Echter na een half uurtje proberen kwamen er toch een aantal heel acceptabele foto's uit. Haaien die in hun natuurlijke omgeving lijken te zwemmen. De kans dat ik dit ooit in het echt kan zien en vastleggen is nul, aangezien ik niet van duiken en zwemmen hou. Dus ik hou het hier maar bij.



Geen opmerkingen: