Pages

Nachtfotografie

Na het afsluiten van mijn Haaksbergerveen project moet er natuurlijk wat nieuws gebeuren komend jaar. Ik heb besloten om eens iets helemaal anders te gaan doen en ga me naast de normale natuurfotografie bezig houden met een project over de Usseler molen. Een boeiend en markant gebouw in Usselo, vlak naast Enschede. Met een mooie geschiedenis. En een heel erg interessant onderwerp om eens in foto, film en AV uit te werken. Niet puur natuur, wel puur cultuur. Uit diepen van het project gaat binnenkort gebeuren. Nu eerst alle benodige medewerking verkrijgen van de stichting, bestuur en molenars van de molen. Je hoort hier binnenkort zeker meer van. Ik heb alvast een voorzichtige eerste aanzet gemaakt door de molen laat in de avond te fotograferen. Er was spraken van een lichte grondmist, de molen stond in de rouwstand (wieken staan zo als eerbetoon aan een overleden dorpsgenoot) en het licht op de molen was fantastisch. Dus camera op statief en een serie foto's gemaakt van circa 30 seconden belichting. Daarna bezig geweest om de molen in het nachtelijke landschap vast te leggen. Lange belichting met handmatig inflitsen van de voorgrond. Deze heb ik vervolgens in photshop zwartwit gemaakt, maar de molen in kleur gelaten. Dit geeft een mooi nachtelijk sfeerbeeld. Tot slot een close-up van de gehele molen. Steenkoud maar tevreden over de eerste aanzet kon ik na een klein uurtje terug richting huis.


Geen opmerkingen: