Pages

Mist

Eén van de fotografisch mooiste omstandigheden zijn mistige dagen. Er zakt een mysterieuze deken over het landschap die alle lelijke elementen uit het beeld houdt. Als er dan ook nog sneeuw of rijp aanwezig is wordt de wereld van bodem tot hoog in de lucht een witte soep, waarin landschappen of dieren bijna zwevend aanwezig kunnen zijn. Zo ook deze morgen als ik een rondje langs het Haaksbergerveen en Buurserzand maak. Ik begin met een aantal mooie landschappen, karakteristieke bomen in de wijdse vlakten van het veen. Door de mist prachtig vrijkomend van de achtergrond. En daarna heb ik in het Buurserzand geluk om een paar reeën tegen te komen en een eenzame kraai, die na lang wachten vanaf de grond de voor mij goede kant op vliegt. Wat een plaat, de subtiele kleuren van de ondergrond afstekend tegen het witte ijs en mist met daarin bijna als een geest de opvliegende kraai. Mooi !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
One of the best photographic conditions is fog. There is a mysterious blanket over the landscape, hiding all ugly elements in the landscape. If there also is a layer of snow or frost then the world becomes one big blur, in which animals or landscapes seem to float around. Just like last morning when I made my ride through the Haaksbergerveen and the Buurserzand. I start with a few nice landscape images in which the trees come free from the background of the moors. Then in the Buurserzand area I am very Lucky spotting a roe and a lonely crow. The last one flies in the for me right direction, giving me te chance to make an almost ghostly image with the subtile colours of the plants in the frozen water against the white ice and fog. A very fine moment !




Geen opmerkingen: