Pages

Herfst, een feestje

Herfst, een feestje. Tenminste dat is mijn mening. Die schitterende kleuren, de natuur die in de overgang van zomer naar winter nog een laatste keer knallend afscheid neemt van het mooie zomerse weer. De koudere nachten die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor het kleurenpalet van geel, oranje en rood in onze natuur. Dit jaar ben ik met twee fotomaatjes naar de Harz geweest, daar is de kleurenpracht nog intenser dan bij ons. In het gebied van het Ilsetal zijn we landschappelijk bezig geweest, met een schitterend resultaat. Het snelstromende riviertje dat door het Ilsetal loopt is prima bereikbaar en de vele beukenbomen en berken die er omheen staan kleuren geweldig met mooie reflecties in het water. Voor mij was de uitdaging nog groter omdat dit het eerste weekend was waarin ik serieus aan de gang ben geweest met een middenformaat camera. Spiegelloos. En enorm veel lichter dan mijn vertrouwde canon. Een uitdaging kan ik je vertellen, maar daarover vertel ik binnenkort in een apart blogje veel meer. Hier nu een eerste impressie van de herfst van dit jaar.





Geen opmerkingen: