Pages

Kerstmis in het veen

Kerstmis ? Het is Maart en het voorjaar klopt op de deur. En toch voelde het vanochtend heel eventjes alsof het kerst was. Ik ben vroeg vertrokken naar het Haaksbergerveen, om weer eens te werken aan mijn fotoproject. Daar was de laatste weken niet veel van gekomen en nu had ik eindelijk weer tijd en mooi weer ! Aangekomen in het veen blijkt dat de temperatuur buiten de auto nog zo laag is dat er bevroren rijp op de pijpestrootjes en heide aanwezig is. En door de lage stand van de zon werken al deze bevroren waterdruppeltjes als kleine prisma's, die als hele kleine lampjes in allerlei kleuren schitteren. Een geweldig mooi gezicht. Maar, hoe leg je dit dan vast ? Door met de belichting te spelen en iets onder te belichten, en vervolgens de goede hoek te kiezen kun je de lampjes in beeld krijgen. Met name de wat buiten het focuspunt gelegen lichtjes worden een kleurig vlekje op de foto. De gehele sfeer is vrijwel niet vast te leggen, maar ik denk dat op deze foto's toch wel te zien is wat ik bedoel.


Geen opmerkingen: