Pages

Blauwborst

Eén van de vogelsoorten die ik al lange tijd op mijn wensenlijstje heb staan is de blauwborst. Een prachtig vogeltje, waarvan met name het mannetje een prachtige bruidstooi heeft. Het vogeltje heeft een helderblauwe borst met daaronder een mooi aftekenende rode streep. Zijn zang is vrij karakteristiek en als je het een keer gehoord hebt dan herken je het eigenlijk gelijk. Gelijk ? Helaas ! Soms kan de blauwborst andere vogels perfekt imiteren, waardoor je door hem snel op het verkeerde been kunt worden gezet. Afgelopen weekend kwam deze wens dan uit. Ik was samen met een aantal clubgenoten aan het fotograferen in de Oostvaardersplassen en Lepelaarsplassen en door de enorme kennis van één van mijn clubgenoten (waarvoor dank Tom !) kon ik de blauwborst eindelijk eens van dichtbij zien en ook nog eens mooi op de gevoelige plaat vastleggen. En ik weet wel dat er al enorm veel van dit soort foto's gemaakt zijn, en ook nog wel veel mooiere, maar de eerste keer dat het je zelf lukt om zo'n mooi vogeltje zelf goed in beeld te krijgen geeft toch een aparte kick ! Hierbij dan de foto's en binnenkort volgt er meer uit de Oostvaardersplassen.



Geen opmerkingen: