Pages

Derde prijs !

Afgelopen week werd ik blij verrast met een mailtje van de grasduinen redaktie. In de maandfoto wedstrijd met als thema Nationale landschappen heb ik de derde prijs behaald. Het is een foto die ik gemaakt heb in het vroege najaar bij de Oisterwijkse Vennen en Plassen. De morgen was berekoud, maar de morgenzon kwam schitterend op om de kou te verdrijven. Door het warme water ontstond er een prachtig sfeertje met laaghangende mist en door de ochtendzon hele mooie kleuren. Het was windstil en daardoor ontstond er een spiegelglad oppervlak van het water met een bijna perfecte reflectie ten gevolge. Het moeilijkste was nog om de belichting zodanig te krijgen dat er in de donkere delen van de foto nog doortekening zat, terwijl de hoge lichten niet volledig mochten uitbleken. Na een tweetal pogingen en bijstellen van de belichting aan de hand van het histogram op de camera was dit het resultaat. Ik ben er erg blij mee. Het tweede resultaat binnen enkele maanden (vorige keer waren mijn koeien op stal een tweede prijs waard) en ook nog twee keer een runnerup vermelding de afgelopen maanden. Het kan niet op !

Geen opmerkingen: